الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء و المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

أهلا وسهلا بكم

إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التفضل بزيارة صفحة التعليمات كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل ، إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه - قال: سمعت رسول الله يقول: "إن إبليس قال لربه: بعزتك وجلالك لا أبرح أغوي بني آدم مادامت الأرواح فيهم - فقال الله: فبعزتي وجلالي لا أبرح أغفر لهم ما استغفروني"



اللّهم طهّر لساني من الكذب ، وقلبي من النفاق ، وعملي من الرياء ، وبصري من الخيانة ,, فإنّك تعلم خائنة الأعين ,, وما تخفي الصدور

اللهم استَخدِمني ولاَ تستَبدِلني، وانفَع بيِ، واجعَل عَملي خَالصاً لِوجهك الكَريم ... يا الله


اللهــم اجعل عملي على تمبـلر صالحاً,, واجعله لوجهك خالصاً,, ولا تجعل لأحد فيه شيئاً ,, وتقبل مني واجعله نورا لي في قبري,, وحسن خاتمة لي عند مماتي ,, ونجاةً من النار ومغفرةً من كل ذنب

يارب يارب يارب

    KEMASKINI

    _

    _
    ALLAHUMMA YA ALLAH BERIKANLAH KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT PADAKU , AHLI KELUARGAKU DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA-KARYA YANG KUTULIS KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN “Ya Allah, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami, saudara-saudara kami serta sahabat-sahabat kami. Dan Engkau kurniakanlah rahmatMu kepada seluruh hamba-hambaMu. Ya Allah, dengan rendah diri dan rasa hina yang sangat tinggi. Lindungilah kami dari kesesatan kejahilan yang nyata mahupun yang terselindung. Sesungguhnya tiadalah sebaik-baik perlindung selain Engkau. Jauhkanlah kami dari syirik dan kekaguman kepada diri sendiri. Hindarkanlah kami dari kata-kata yang dusta. Sesungguhnya Engkaulah yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu.”

    أقوال ابراهيم الخواص

    1-من لم تبك الدنيا عليه لم تضحك الآخرة إليه، والإنسان في خلقه أحسن منه في جديد غيره، والهالك حقاً من ضل في آخر سفره وقد قارب المنزل. 

    2-الصبر هو الثبات مع الله سبحانه وتعالى وتلقي بلائه بالرحب والدعة. 

    3-المراعاة تورث المراقبة والمراقبة تورث خلوص السر والعلانية لله سبحانه وتعالى. 

    4-لا يحسن هذا العلم إلا لمن يعبر عن وجده وينطق به فعله. 

    5-العلم كله في كلمتين :"لا تتكلف ما كفيت ولا تضيع ما استكفيت."  

    6-المراقبة خلوص السرّ والعلانية لله عزّ وجل من الداخل ومن الخارج. 

    7-من صح توكله في نفسه صح توكله في غيره. 

    8-الفقر: هو ترك الشكوى و إظهار اثر البلوى. 

    9-المحبة هي محو الإرادات وإحراق جميع الصفات والحاجات وإغراق نفسه في بحر الإشارات. 

    10-العافية أربعة أشياء: دين بلا بدعة، وعمل بلا آفة، وقلب بلا شغل، ونفس بلا شهوة. 

    11-من لم يصبر لم يظفر وإنّ لإبليس وثاقين ما أوثق بنو آدم بأوثق منهما: خوف الفقر والطّمع. 

    12-المراقبة : خلوص السر و العلانية لله عز وجل. 

    13-أول الذنب الخطوة فإن تداركها صاحبها بالكراهية وإلا صارت وسوسة، فإن تداركها بالمجاهدة وإلا هاج منها الشهوة مع طلب الهوى فتصد العقل والعلم والبيان. 

    14-الصوفي اشتق إسمه من الصفاء فصفا ونأى. 

    15-الوارد ما يرد على القلوب بعد البادي فيستغرقها, والوارد له فعل وليس للبادي فعل, لأن البوادي بدايات الواردات. 

    16-الصادق لا تراه إلا في فرض يؤديه أو فضل يعمل فيه. 

    17-على قدر إعزاز المرء لأمر الله يلبسه الله من عزه و يقيم العز في قلوب المؤمنين. 

    18-سئل عن التوكل فأطرق ساعة ثم قال: إذا كان المعطي هو المانع فمن يعطي. 

    19-إن الله يحب ثلاثاً ويبغض ثلاثاً، فأما ما يحب: فقلة الكلام وقلة النوم وقلة الأكل، وأما ما يبغض: فكثرة الكلام وكثرة الأكل وكثرة النوم. 

    20-على قدر إعزاز المؤمن لأمر اللّه يلبسه اللّه من عزّه ويقيم له العزّ في قلوب المؤمنين فذلك قوله تعالى:{وللّه العزّة ولرسوله وللمؤمنين} (سورة المنافقون,آية 11).

    21-عقوبة القلب أشدّ العقوبات ومقامها أعلى المقامات وكرامتها أفضل الكرامات، وذكرها أشرف الأذكار، بذكرها تستجلب الأنوار عليها وقع الخطاب وهي المخصوصة بالتّنبيه والعتاب. 

    22-الحركة للمريدين طهارةٌ ولسائر النّاس إباحةٌ وللمخصوصين عقوبةٌ لهم إذا مالوا إلى ما فيه الحظّ لأنفسهم لأنّ الأسباب إنّما تبطئ على العارفين وتمتنع عن الحركة إليهم لما فيهم من الحركة إليها فإذا فنيت آثارها تحرّكت إليهم وأقبل الملك بكلّيّته عليهم، وكفى بالثّقة باللّه مع صدق الانقطاع إليه حياطةً من العبد لنفسه وأهله وولده، وكلّ مريدٍ يتوجّه إلى اللّه وهموم الأرزاق قائمةٌ في قلبه فإنّه لا يفلح ولاينفذ في توجّهه. 

    23-علامة حقيقة المعرفة بالقلب خلع الحول والقوّة وترك التّملّك مع اللّه في شيءٍ من ملكه، ودوام حضور القلب بالحياء من اللّه، وشدّة انكسار القلب من هيبة اللّه، فهذه الأحوال دلائل المعارف والحقيقة فمن لم يكن على هذه الأحوال فإنّما هو على الأسماء والصّفات 

    24-التّوكّل على ثلاث درجاتٍ: على الصّبر والرّضا والمحبّة لأنّه إذا توكّل وجب عليه أن يصبر على توكّله بتوكّله لمن توكّل عليه وإذا صبر وجب عليه أن يرضى بجميع ما حكم عليه وإذا رضي وجب عليه أن يكون محبًّا لكلّ ما فعل به موافقةً له. 

    25-علم العبد بقرب قيام اللّه على العبد يوحشه من الخلق ويقيم له شاهد الأنس باللّه، وعلم العبد بأنّ الخلق مسلّطون مأمورون يزيل عنه خوفهم ويقيم في قلبه خوف المسلّط لهم. 

    26-قرأت في التوراة: "ويح ابن آدم ! يذنب الذنب ويستغفرني فأغفر له, ثم يعود ويستغفرني فأغفر له, ويحه ! لا هو يترك الذنب ولا هو ييأس من رحمتي. أشهدكم يا ملائكتي إني قد غفرت له". 

    27-من صفة الفقير أن تكون أوقاته مستويةً في الانبساط لفقره صائنًا له محتاطًا لا تظهر عليه فاقةٌ ولا تبدو منه حاجةٌ، أقلّ أخلاقه الصّبر والقناعة راحته في القلّة، وتعذيبه في الكثرة، مستوحشٌ من الرّفاهات متنعّمٌ بالخشونات، فهو بضدّ ما فيه الخليقة يرى ما هو عليه معتمده، وإليه مستراحه ليس له وقتٌ معلومٌ، ولا سببٌ معروفٌ فلا تراه إلا مسرورًا بفقره فرحًا بضرّه مؤنته على نفسه ثقيلةٌ وعلى غيره خفيفةٌ، يعزّ الفقر ويعظّمه ويخفيه بجهده ويكتمه حتّى عن أشكاله يستره، قد عظمت من اللّه تعالى عليه فيه المنّة وجلّ قدرها في قلبه من نعمةٍ فليس يريد بما اختار اللّه له بدلا ولا يبغي عنه حولا. 

    28-فمن نعوتهم (الفقراء) اثنتا عشرة خصلةً : 
    -أنّهم كانوا بوعد اللّه مطمئنّين 
    -من الخلق آيسين 
    -عداوتهم للشّياطين 
    -كانوا من حيث الحقّ في الأشياء خارجين 
    -كانوا على الخلق مشفقين 
    -كانوا لأذى النّاس محتملين 
    -كانوا لمواضع العداوة لا يدعون النّصيحة لجميع المسلمين 
    -كانوا في مواطن الحقّ متواضعين 
    -كانوا بمعرفة اللّه مشتغلين 
    -كانوا الدّهر على طهارةٍ 
    -كان الفقر رأس مالهم 
    -كانوا في الرّضا فيما قلّ أو كثر وأحبّوا أو كرهوا عن اللّه واحدًا.



    1-cry of not lower it did not laugh him hereafter, and the best man at his creation than in other new, and the deceased really strayed from the last boat was traveling home. 

    2-Patience is consistency with God Almighty and receive Blaneh Balreh and tenderness. 

    3-observance inherited monitoring and surveillance inherited secret clearance and openness to God Almighty. 

    4-does not improve this science only to those who expresses his grandfather and pronounced him to do. 

    5-science all in two words: "What does not cost the cuvette and do not waste what Acetkvi." (2) 

    6-secret clearance monitoring and publicity to God Almighty from the inside and from the outside. 

    7-of true, entrusted by the entrusted by the same is true in the other. 

    8-poverty: is leaving the show after a complaint and scourge. 

    9-loving wills are erasing and burning all the qualities and needs and dumping in the sea of the same signals. 

    10-wellness four things: religion without fad, and work without lesion, heart and without a job, and without the same lust. 

    11-of the patient did not accrue but for the devil and closer Thaqin what the sons of Adam, the closest of them: the fear of poverty and greed. 

    12-observation: the secret clearance and openness to God Almighty. 

    13-the first step, the guilt remedied owner of hatred and became only the whispers, the irreversible Bamajahdh otherwise incandescent ones with lust request fancy Vtsd reason and science and the statement. 

    14-mystic derives its name from the serenity Vcefa and distanced. 

    15-contained what is shown on the hearts after Badi Vistgrgaha, and contained him and did not act to Paddy, because Bawadi beginnings of imports. 

    16-Sadiq do not see it, but in the imposition of play or preferred to work in it. 

    17-on as much pride in one's God is God of wear and Azza Ezz resides in the hearts of believers. 

    Asked about the 18-hour trust Votrq then said: If it is an inhibitor Muti gives. 

    19-three times that God loves and hates three times, either what he loves: Few of speech and lack of sleep, lack of eating, but what hates: a multiplicity of speech and eating too much and sleep too much. 

    20-insured as much pride to wear the command of Allah Azza of God and his splendor resides in the hearts of believers it is the verse: {Glory be to God, His Prophet and the believers} (Hypocrites Sura, verse 11). 

    21-death heart the most severe penalties and substitute higher shrines and dignity of the best dignities, and Ashraf mentioned supplications, mentioning the lights elicit a letter signed by the specific alarm and admonition. 

    22-movement of devotees purity and to other people legalization and are specific punishment for them if they tended to what the fortune for themselves because the reasons but slow on the knowledgeable and refrain from movement to them what those of movement to it if Ffinet effects moved them and accept King entirety them, and enough trust in God with sincerity drop him Ghidras of slave for himself and his family and children, and all who wants to go to God and livelihood concerns of the list in his heart, it does not perform and succeed in his way. 

    23-mark fact knowledge heart locker squint, power and leave the property with God in something of his reign, and Time attend Heart modesty of God, and the severity of the refraction of the heart of the prestige of God, these conditions are signs of knowledge and truth, it is not on this case for he is on nouns and adjectives 

    24-trust in three grades: the patience and contentment and love because if assigned, he must be patient on the entrusted by Ptoklh those who trust him, and if the patience he must satisfies all of what he was sentenced and if pleased, he must be a lover of everything done by the consent of him. 

    25-aware of the imminent establishment of God's slave for a slave Aouhhh of creation and assesses his witness mankind in God, and knew that the slave creation Msulton commanded to remove his fear and lives in fear of his heart hanging them. 

    26-I read in the Torah: "Woe son of Adam! Commits Istgverni guilt and forgive him, then come back and Istgverni forgive him, and other advice! Do is leave the guilt is not despair of My mercy. Testify to you, my angels, I have forgiven him."

    27-of prescription poor to be his time flat on extroversion of his poverty Saúna him Mahtata not show it privations not look it needed, less morals patience and conviction comfort in the oligarchs, and tortured in multitude, Mistohac of Alrvahat Mtnam Balkhchunat, he Dd what the creature sees what is it certified, and it Mstraha not have given time, nor known cause not see but pleased paragraph of joy Bdharh Manth the same heavy and the other light, attributed poverty and Aazation and hide his effort and Ictmh until all its forms concealed, may be the greater of Almighty God upon which Allah Almighty of the His heart of grace is not what he wants God chose him rather him not wanting to hula. 

    28-Nautem it (poor) Twelve tuft: 
    -Were reassured by the promise of God 
    -Creation Essien 
    -aadautem Of demons 
    -In terms of the right things coming out 
    -The creation Mhfiqin 
    -Potential to harm people 
    -To positions of hostility do not claim advice for all Muslims 
    -In humble citizen has the right 
    -Knowing God housekeepers 
    -Eternity on purity 
    -poverty their capital 
    - satisfaction with more or less loved or hated, and for God one.


    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    SOLIDARITI MENERUSKAN PERJUANGAN

    INI ZAMANNYA