الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء و المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

أهلا وسهلا بكم

إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التفضل بزيارة صفحة التعليمات كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل ، إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه - قال: سمعت رسول الله يقول: "إن إبليس قال لربه: بعزتك وجلالك لا أبرح أغوي بني آدم مادامت الأرواح فيهم - فقال الله: فبعزتي وجلالي لا أبرح أغفر لهم ما استغفروني"



اللّهم طهّر لساني من الكذب ، وقلبي من النفاق ، وعملي من الرياء ، وبصري من الخيانة ,, فإنّك تعلم خائنة الأعين ,, وما تخفي الصدور

اللهم استَخدِمني ولاَ تستَبدِلني، وانفَع بيِ، واجعَل عَملي خَالصاً لِوجهك الكَريم ... يا الله


اللهــم اجعل عملي على تمبـلر صالحاً,, واجعله لوجهك خالصاً,, ولا تجعل لأحد فيه شيئاً ,, وتقبل مني واجعله نورا لي في قبري,, وحسن خاتمة لي عند مماتي ,, ونجاةً من النار ومغفرةً من كل ذنب

يارب يارب يارب

    KEMASKINI

    _

    _
    ALLAHUMMA YA ALLAH BERIKANLAH KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT PADAKU , AHLI KELUARGAKU DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA-KARYA YANG KUTULIS KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN “Ya Allah, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami, saudara-saudara kami serta sahabat-sahabat kami. Dan Engkau kurniakanlah rahmatMu kepada seluruh hamba-hambaMu. Ya Allah, dengan rendah diri dan rasa hina yang sangat tinggi. Lindungilah kami dari kesesatan kejahilan yang nyata mahupun yang terselindung. Sesungguhnya tiadalah sebaik-baik perlindung selain Engkau. Jauhkanlah kami dari syirik dan kekaguman kepada diri sendiri. Hindarkanlah kami dari kata-kata yang dusta. Sesungguhnya Engkaulah yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu.”

    Kehebatan Al-Mulk

    FADHILAT SURAH AL MULK
      Diriwaytkn olh Ibn 'Asakir drpd Anas r.a berkata , Rasulullah SAW telah menceritakan :

    "Ada seorang lelaki telah meninggal dunia dan dia tidak tahu tentang Kitab Allah kecuali surah Al-Mulk .
    Tatkala dimasukkn jasadnya ke dalam kubur, lalu datanglah Malaikat utk menyoalnya. Lalu bertaburan surah Al-Mulk dimukanya.

    Lalu Malaikat berkata kepada surah Al-Mulk, :"Engkau adalah kitab Allah dan aku tidak suka bersoal jawab dengan engkau. Aku tidak mampu untuk mendatangkan kebaikan atau keburukan kepadamu mu atau diri si mati. Maka jika engkau hendak melepaskn mayat ini dari seksaan, pergilah bertemu Allah dan minta syafaat untuknya."

    Lalu surah Al-Mulk pergi kepada Allah dan berkata:" Wahai Tuhanku, lelaki itu telah mengutamakn aku dari sekalian isi kitab Mu. Dia telah belajar tentang aku dan membaca aku. Adakah Engkau hendak membakarnya dengan api dan menyeksanya sedangkn aku berada dlm rongganya? Jika Engkau mahu berbuat demikian, maka padamlah aku dari kitab Mu."

    Lalu Allah berfirman:" pergilah kamu, sesungguhnya Aku serahkn lelaki itu kepada mu dan Aku terima syafaat mu."
    Lalu surah Al-Mulk kembali menemui malaikat dan menyuruhnya melepaskn tugasnya terhadap mayat tersebut.

    Kemudian surah Al-Mulk menghampiri mulut lelaki itu sambil berkata:" penghormatan untuk mulut ini..berapa banyak dia telah membaca ku. Penghormatan untuk dada ini ..berapa banyak dia telah memelihara ku. Penghormatan kepada kedua dua kaki ini..berapa banyak kedua duanya berdiri ketika membaca ku.." .lalu surah Al-Mulk menjadi temannya di dalam kubur.

    Anas r.a berkata:" setelah Rasulullah menceritakan hadith ini, tidak tertinggal seorang pun samada kecil atau besar, merdeka atau hamba melainkan kesemua mereka mempelajari surah Al-Mulk. Rasulullah SAW menamakn surah ini dengan nama AL-MUNJIAH (penyelamat)".

    Dalam riwayat An Nasa'i daripada Ibn Mas'ud , katanya :"
    "Sesiapa yang membaca surah Al-Mulk pada setiap malam maka Allah akan menghalangnya daripada seksaan kubur."


    Daripada Jabir r.a, berkata:"  Sesungguhnya Rasulullah SAW tidak akan tidur sehingga Baginda membaca surah Aliif Laam Miim Al Sajdak dan Al Mulk."
    (HR Tirmizi)
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    SOLIDARITI MENERUSKAN PERJUANGAN

    INI ZAMANNYA