الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء و المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

أهلا وسهلا بكم

إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التفضل بزيارة صفحة التعليمات كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل ، إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه - قال: سمعت رسول الله يقول: "إن إبليس قال لربه: بعزتك وجلالك لا أبرح أغوي بني آدم مادامت الأرواح فيهم - فقال الله: فبعزتي وجلالي لا أبرح أغفر لهم ما استغفروني"



اللّهم طهّر لساني من الكذب ، وقلبي من النفاق ، وعملي من الرياء ، وبصري من الخيانة ,, فإنّك تعلم خائنة الأعين ,, وما تخفي الصدور

اللهم استَخدِمني ولاَ تستَبدِلني، وانفَع بيِ، واجعَل عَملي خَالصاً لِوجهك الكَريم ... يا الله


اللهــم اجعل عملي على تمبـلر صالحاً,, واجعله لوجهك خالصاً,, ولا تجعل لأحد فيه شيئاً ,, وتقبل مني واجعله نورا لي في قبري,, وحسن خاتمة لي عند مماتي ,, ونجاةً من النار ومغفرةً من كل ذنب

يارب يارب يارب

    KEMASKINI

    _

    _
    ALLAHUMMA YA ALLAH BERIKANLAH KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT PADAKU , AHLI KELUARGAKU DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA-KARYA YANG KUTULIS KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN “Ya Allah, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami, saudara-saudara kami serta sahabat-sahabat kami. Dan Engkau kurniakanlah rahmatMu kepada seluruh hamba-hambaMu. Ya Allah, dengan rendah diri dan rasa hina yang sangat tinggi. Lindungilah kami dari kesesatan kejahilan yang nyata mahupun yang terselindung. Sesungguhnya tiadalah sebaik-baik perlindung selain Engkau. Jauhkanlah kami dari syirik dan kekaguman kepada diri sendiri. Hindarkanlah kami dari kata-kata yang dusta. Sesungguhnya Engkaulah yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu.”

    Mengenangnya Sempena Maulidnya




    Bila aku tak suka pada rasa makananku
    aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang pernah meletakkan batu pada keliling perutnya untuk menahan lapar

    Bila aku merasa pakaian ku cuma sedikit
    aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang hanya punya dua helai baju seumur hidupnya

    Bila aku merasa tidak selesa akan tempat pembaringan ku
    aku teringat pada baginda
    Muhammad
    yang tidur hanya beralas pelepah kurma dan kain kasar dalam hidupnya

    Apabila aku menjadi begitu kedekut untuk memberi dan berkongsi dengan orang lain ..
    aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang pernah memberi segala-galanya sehingga dia hampir tiada apa-apa untuk dirinya

    Bila aku fikir betapa miskinnya hidupku, aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang begitu cinta pada orang miskin dan ingin bersama si miskin di syurga, ia menaikkan semangatku

    Bilaa aku kecewa pada mereka yg banyak menyakiti aku, aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang sentiasa memaafkan sesiapa shj yg berbuat jahat padanya

    Bila aku berfikir tentang mereka yg membenci aku, aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang sentiasa berdoa untuk orang-orang yang telah menghina nya

    Bila orang lain tidak berterima kasih pada tiap kebaikan yang aku lakukan pada mereka, aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang mengingatkan aku bahawa ganjaran yg hebat hanya dari Allah SWT

    Bila tiada siapa menyayangi aku, aku teringat pada baginda
    Muhammad 
    yang mencintaiku semenjak beribu tahun dulu

    Apabila aku berfikir betapa sengsaranya hidup aku..
    aku teringat pada Baginda
    Muhammad 
    yang menempuh segala kepayahan hidup demi nikmat Iman dan Islam pada ummatnya yg dicintai & dan itu bagai cas positif yang menguatkan aku !

    Assalamualaika ya Rasulullah
    Assalamualaika ya habiballah

    Selawat dan salam keatas baginda junjungan besar , contoh terbaik sepanjang zaman . Sohibul Azman . Terima Kasih Ya Rasulullah untuk nikmat iman dan islam . Syafaatkan daku di akhirat nanti

    Kerinduan padamu takkan pernah padam selamanya pada mu Ya Habiballah .
    Selamat datang bulan kelahiran nabi  Muhammad s.a.w

    اَللَّهُمَّ صَلِّ َعلى سيدنا مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آِل سيدنا مُحَمَّد

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    SOLIDARITI MENERUSKAN PERJUANGAN

    INI ZAMANNYA