الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء و المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

أهلا وسهلا بكم

إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التفضل بزيارة صفحة التعليمات كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل ، إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه - قال: سمعت رسول الله يقول: "إن إبليس قال لربه: بعزتك وجلالك لا أبرح أغوي بني آدم مادامت الأرواح فيهم - فقال الله: فبعزتي وجلالي لا أبرح أغفر لهم ما استغفروني"



اللّهم طهّر لساني من الكذب ، وقلبي من النفاق ، وعملي من الرياء ، وبصري من الخيانة ,, فإنّك تعلم خائنة الأعين ,, وما تخفي الصدور

اللهم استَخدِمني ولاَ تستَبدِلني، وانفَع بيِ، واجعَل عَملي خَالصاً لِوجهك الكَريم ... يا الله


اللهــم اجعل عملي على تمبـلر صالحاً,, واجعله لوجهك خالصاً,, ولا تجعل لأحد فيه شيئاً ,, وتقبل مني واجعله نورا لي في قبري,, وحسن خاتمة لي عند مماتي ,, ونجاةً من النار ومغفرةً من كل ذنب

يارب يارب يارب

    KEMASKINI

    _

    _
    ALLAHUMMA YA ALLAH BERIKANLAH KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT PADAKU , AHLI KELUARGAKU DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA-KARYA YANG KUTULIS KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN “Ya Allah, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami, saudara-saudara kami serta sahabat-sahabat kami. Dan Engkau kurniakanlah rahmatMu kepada seluruh hamba-hambaMu. Ya Allah, dengan rendah diri dan rasa hina yang sangat tinggi. Lindungilah kami dari kesesatan kejahilan yang nyata mahupun yang terselindung. Sesungguhnya tiadalah sebaik-baik perlindung selain Engkau. Jauhkanlah kami dari syirik dan kekaguman kepada diri sendiri. Hindarkanlah kami dari kata-kata yang dusta. Sesungguhnya Engkaulah yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu.”

    MANUSIA DAN SOLAT



    1-Solat yang menzalimi diri sendiri - melakukan solat dalam keadaan wuduk yang tidak sempurna.

    2-Solat dengan menjaga waktu solat, wuduk dengan sempurna tetapi tanpa
    kesungguhan, malah menghiasi dirinya dengan sifat malas dan menganggap solat satu bebanan serta dicampuri was-was atau gangguan syaitan.

    3-Solat dengan kesungguhan dan tanpa was-was iaitu solat dengan wuduk sempurna, rukun solat yang lengkap, tidak dihiasi dengan keraguan kepada Allah SWT serta solat dengan penuh semangat.

    4-Solat dengan penuh sempurna pada rukun, hakikat solat yang benar-benar kehambaan kepada Allah SWT, satu pengabdian dan perhambaan kepada allah SWT, hatinya bertauk dengan Allah SWT, Hatinya dipenuhi dan ditenggelami dengan kerinduan kepada Allah SWT, Solat adalah satu pertemuan INDAH dengannya Di Sisi ALLAH SWT.

    5-Solat dengan  penuh pengertian, hati dan jasad bersembah di hadapan Allah SWT, Hatinya dapat melihat dan merasai pertemuan yang INDAH dengan ALLAH SWT, Allah sedang mengawasi solatnya, Allah membelainya dengan penuh perasaan kasih sayang, Allah memperlihatkan kepada segala hadiah yang telah dijanjikan dan dia mampu melihat hadiah-hadiah tersebut dalam solatnya, Inilah solat yang harga tidak boleh ditukar dengan nilai dunia dan langit sehingga Allah SWT  menilai dalam solatnya:

    1.    Hadiah yang patut Allah persembahkan kepadanya.

    2.    Allah sentiasa menilai gerak-geri hatinya dalam solat dan apa sahaja permintaan yang terlintas dalam hatinya Allah SWT akan menunaikannya.

    3.    Allah SWT menghapus dosanya, hati dan jasadnya akan sentiasa bersinar kerana Allah sentiasa menyuci dan mengawal dari dihinggapi sesuatu yang kotor.

    4.    Allah sentiasa bersedia membalas dan memberi permintaannnya.

    5.    Allah SWT sentiasa merinduinya dan sentiasa dekat dengannya.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    SOLIDARITI MENERUSKAN PERJUANGAN

    INI ZAMANNYA