الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء و المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

أهلا وسهلا بكم

إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التفضل بزيارة صفحة التعليمات كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل ، إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

عن أبي سعيد الخدري رضي الله عنه - قال: سمعت رسول الله يقول: "إن إبليس قال لربه: بعزتك وجلالك لا أبرح أغوي بني آدم مادامت الأرواح فيهم - فقال الله: فبعزتي وجلالي لا أبرح أغفر لهم ما استغفروني"



اللّهم طهّر لساني من الكذب ، وقلبي من النفاق ، وعملي من الرياء ، وبصري من الخيانة ,, فإنّك تعلم خائنة الأعين ,, وما تخفي الصدور

اللهم استَخدِمني ولاَ تستَبدِلني، وانفَع بيِ، واجعَل عَملي خَالصاً لِوجهك الكَريم ... يا الله


اللهــم اجعل عملي على تمبـلر صالحاً,, واجعله لوجهك خالصاً,, ولا تجعل لأحد فيه شيئاً ,, وتقبل مني واجعله نورا لي في قبري,, وحسن خاتمة لي عند مماتي ,, ونجاةً من النار ومغفرةً من كل ذنب

يارب يارب يارب

    KEMASKINI

    _

    _
    ALLAHUMMA YA ALLAH BERIKANLAH KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT PADAKU , AHLI KELUARGAKU DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA-KARYA YANG KUTULIS KERANA-MU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN “Ya Allah, maafkanlah kesalahan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami, saudara-saudara kami serta sahabat-sahabat kami. Dan Engkau kurniakanlah rahmatMu kepada seluruh hamba-hambaMu. Ya Allah, dengan rendah diri dan rasa hina yang sangat tinggi. Lindungilah kami dari kesesatan kejahilan yang nyata mahupun yang terselindung. Sesungguhnya tiadalah sebaik-baik perlindung selain Engkau. Jauhkanlah kami dari syirik dan kekaguman kepada diri sendiri. Hindarkanlah kami dari kata-kata yang dusta. Sesungguhnya Engkaulah yang maha berkuasa di atas setiap sesuatu.”

    SAUDARA, KEMBALIKANLAH PAKAIAN ALLAH

    Kerana Allah lah yang berhak...
    Kerana Allah lah pemiliknya...
    Patutkah kita?...
    Mestikah kita?...
    Layakkah kita?...

    Rasulullah s.a.w bersabda:
    Tidak masuk syurga orang yang dalam hatinya terdapat sebesar biji sawi dari kesombongan“.
    ( H.R. Muslim)

    ALLAH SWT berfirman dalam Qalam suci-Nya:
    Dan janganlah kamu memalingkan mukamu dari manusia ( kerana sombong)
    dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan angkuh. Sesungguhnya ALLAH tidak menyukai orang-orang yang sombong lagi membanggakan diri (angkuh)
    .”
    (Surah Luqman; 18 )

    Seterusnya ALLAH berfirman, bermaksud:
    Aku akan memalingkan orang-orang yang menyombongkan dirinya di dunia ini tanpa alasan yang benar dari tanda-tanda kekuasanku.”
    (Surah Al A’raf ; 146 )

    Kembali kepada kisah Azazil yang akhirnya bergelar iblis kerana ingkar akan suruhan ALLAH , akhirnya diperintahkan keluar dari syurga; tempat di mana penghuninya terdiri daripada orang-orang  yang suci dan bersih hati. Tersingkap kisah ini dalam surah Al Baqarah, ayat 34;
    Dan  (ingatlah) ketika kami berfirman kepada para malaikat: “Sujudlah kalian kepada Adam.” Maka sujudlah mereka semua kecuali iblis; ia enggan dan takbur ( sombong ) dan ia termasuk golongan orang-orang kafir.”

    Tentunya ALLAH juga banyak berpesan keras dalam Al Quran tentang betapa kesombongan itu dihancurkan-Nya dengan sentuhan “ Kun Fayaku “. Tergambar jelas bagaimana kaum Tsamud umat NABI LUTH AS, NABI MUSA dengan Firaunnya, Qorun dengan hartanya dan banyak lagi contoh nyata di sekeliling kita malahan mungkin juga dalam diri kita atau keluarga kita.

    Maka saya mengajak diri saya dan anda semua yang mungkin terbaca ini, marilah kita bersama-sama menghindari diri melebihi Kholiq kita kerana kita makhluk.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    SOLIDARITI MENERUSKAN PERJUANGAN

    INI ZAMANNYA